?

Log in

No account? Create an account
A wonderful weekend in TO - Welcome...

> Recent Entries
> Archive
> Friends
> Profile

Links
--TAGS
--Anime/Manga List: A list of anime/live actions/musicals I've seen and mangas I've read
--My Deviantart Gallery
--My Tegaki blog
--My Facebook profile (lots of photos)
--My Tumblr

August 28th, 2007


Previous Entry Share Next Entry
10:41 am - A wonderful weekend in TO
First of all, thanks to everyone that commented on my last post, I'll go get an x-ray for the tooth and then decide what to do from there ^^ (luckily our school just had a referendum last year and it passed so now our health insurance covers dental fees :D)

Now, for the main update on what I've been up to lol.  I went to Toronto this past weekend (Friday, Saturday, Sunday, Monday) and I just came home last night.  It was awesome, I went to visit a high-school friend and we hung out and caught up on a lot of things.  It was so good to see her again, we went to the Eaton Centre, Centre Island, Chinatown and spent lots of time wandering downtown lol.  Neither of us really felt like cooking so everyday we ate out, the first day was Korean and Japanese food, the second day we had Vietnamese, the third was Chinese (Dim Sum in the morning and Peking Duck at night :D~~~) and the last day was leftovers XDD.  I didn't really take too many photos, but here's a few from when we went to Centre Island (my first time there, usually when I visited Toronto with my mom we'd always just go to the Pacific Mall, rarely did we venture downtown):



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

She's so pretty, she kept saying she needed to lose weight and I kept telling her she's fine. 


And here's someone that really DOES need to lose weight lol.  Can you imagine me before I lost that 20lbs??  I must've been huge x__X




You can sorta see the CN Tower in the background there between the trees.


We somehow ventured into Franklin's garden for kids XDD




~*~*~*~*~*~*~*~*~*~


On Sunday I also had brunch with shy_hinata .  We've been trying to get to see each other all this past year but we kept missing each other (when she's in Ottawa I've always got something going on and I didn't have time or money to head to Toronto) ^^;;  She had bought me a present from Japan when she visited there last year, and guess what it was?



THAT'S RIGHT!! I am now the proud owner of one of Kazuki's photobooks!!!!!!!!  YAYYYYYYYYYYYYY!!!  Lol, it's the only piece of official material I actually have of him, everything else are just downloads, scans, what-not, hehe.  So pretty *O*  Interestingly enough, I went with shy_hinata in the morning for Dim Sum and coincidentally, me and my high school friend went back to that same restaurant in the evening for Peking Duck lol.  It was good to see her again, I love talking with [info]shy_hinata, she's such an easy person to talk to regardless of if it's just 'KYAA'-ing over tenimyu or the serious stuff that life likes tossing at you <3  She also took me to Hairy Tarantula, this manga bookstore, and of course I couldn't resist but buy a few volumes ^^;;  Not too bad though, nothing like my shopping sprees before x__X

Ah~  I wish I could have stayed longer, or just go more often, but Greyhound tickets, round-trip, to Toronto from Ottawa is $100 ;____;  I woke up this morning in my own little bed with no one beside me and all of a sudden I was like "dammit, should've just cancelled my volunteer shifts for this week, postponed my tutoring and stayed the week in Toronto".  If I had the time I also could've taken the bus down to London to see my mommy ;___;  I don't know, I don't consider myself a super-social person, but after having someone around for a few days it's hard to wake up to a completely silent room, thank goodness for my bunny.

Well, anyway, there's my weekend, short but super-fun.  Now it's just 2 more weeks to school starting, time to play around with that time-table again ^^;;  Oh, and my marks for my summer courses came in, B+ for Theories of Democracy and B for Economics of Developing Nations, YES!!

(20 comments | Leave a comment)

Comments:


[User Picture]
From:angathol
Date:August 28th, 2007 06:23 pm (UTC)
(Link)
You should've come to Fan Expo! It was made of win and love!
[User Picture]
From:koneko_desu
Date:August 28th, 2007 07:42 pm (UTC)
(Link)
Oh yeah!! I forgot to mention that part in the post ^^;; I saw a lot of people on the subway that had the Fan Expo badge and I was like "omg, wanna gooooo~ but no moneeeeeeeyyyyyyy!". This women came onto the subway and had a dollfie on her arm and I ended up staring at it the whole ride, probably freaked the poor lady out a bit. This girl next to her had a bag with Ed from FMA on it and a bunch of pins, one of them said "I <3 my seme" and another one said "I <3 my uke" and I was shaking from trying not to laugh out loud XDD

I didn't even know anything anime related was going on this weekend until I saw the people with the badges, but then I figured if I go I'd just end up pissy that I can't buy anything even though I wanted to, so...ignorance is bliss? XDDDD

You got any photos?? I'd love to see what it was like :D
[User Picture]
From:platinum_ice
Date:August 28th, 2007 07:27 pm (UTC)
(Link)
lol you went to toronto and i went to ottawa. i'm back now!! if you wanna hang out and stop being lonely.. i'm back at 169! ;))) just give me a call! (do you still have my # lol)
[User Picture]
From:koneko_desu
Date:August 28th, 2007 07:53 pm (UTC)
(Link)
Ooh yay!! Yes let's hang out sometime!! Grab hold of our last 2 weeks of freedom before we get trapped into the steel grips of school once more x___X

My number's 613-889-5752, I don't believe I have your number ^^;; Gimme a call~
[User Picture]
From:platinum_ice
Date:August 28th, 2007 08:02 pm (UTC)
(Link)
haha.. i'm cleaning my room and stuff unpacking now.. you can come over when i have less boxes sitting around and more things on my shelves again ^^;; but i'll give you a call soon, like tomorrow, maybe? haha. i have to go get my bus pass so yeah. how are you liking 180? :):):) i have to more friends moving into 180.. it's gonna be a blast XD
[User Picture]
From:koneko_desu
Date:August 29th, 2007 03:13 am (UTC)
(Link)
Tomorrow sounds good~ My Japanese friend's coming over tomorrow and my 2nd roommate's arriving tomorrow from China too, so if you want to come over for dinner or something it should be fun :D
[User Picture]
From:platinum_ice
Date:August 29th, 2007 06:07 pm (UTC)
(Link)
oh that would be.. bonnie.. right (the roommate)? haha what time is she arriving?
man it's hot-ish today.. walked to school to get my september bus pass and the photo id thingamabob.. while i'm not terribly gross, i'm definitely not feeling very clean anymore, lol.
i'm tired again so i'll take a nap and then call you afterwards. do you want me to bring anything over? (i don't have much yet.. -_-;;;)
maybe i won't stay for dinner though i have to finish some leftovers before they go bad D:
[User Picture]
From:sakitokun
Date:August 28th, 2007 08:27 pm (UTC)
(Link)
Oh awesome pics! I wish I went to toronto but I don't have enough money if I did >.> It sounds like you did have fun and I'm glad!

Haha, I love my d-boys photobook. I know the feeling of having something in your hand and not on your computer.

Have you talked to Takumi yet?
[User Picture]
From:sakitokun
Date:August 29th, 2007 03:06 am (UTC)

PS

(Link)
Do you still have those chinese books that you used last year when you took chinese (well I think you did lol, I hope so)?

If not, anybody you know who are selling theirs?
[User Picture]
From:koneko_desu
Date:August 29th, 2007 03:18 am (UTC)

Re: PS

(Link)
I think I still have it, actually I think one of my friends has it. I'll ask her when I see her (should be sometime this week) and see if she still has it ^-^ If she's got it with her you can use it for next year~ Just...er....ignore our uh....random doodles in the margins XDD
[User Picture]
From:platinum_ice
Date:August 29th, 2007 06:04 pm (UTC)

Re: PS

(Link)
LOL LOL THE RANDOM DOODLES.
yes i brought them back up haha i took them to toronto by accident.
[User Picture]
From:sakitokun
Date:August 30th, 2007 03:04 am (UTC)

Re: PS

(Link)
Well there is no rush I won't need it till the monday after school starts. Do you have the cds with you as well? And thanks for looking in on it! It would save me a lot of money since school and paying for the apartment takes about 80% of my osap and thus I don't have much!

Oh and I was wondering if there is a chance that we could all get together on the first day of school? I'll be there around 8 in the morning and leave around 8 or 9 at night so I'll be be doing nothing for most of the day except my one class at 4. Let me know! and maybe email Takumi as well and see if he's free.
[User Picture]
From:koneko_desu
Date:August 30th, 2007 03:05 pm (UTC)

Re: PS

(Link)
CD's? For the text book? Our text book didn't come with any CD's...maybe it's different than the one you're going to be using? I took the second year course, CHN 2901 was the code I think (either that or 2902).

I think the first day of class might be a bit hectic, with everyone trying to get their classes right and all. How about on a weekend instead?
[User Picture]
From:sakitokun
Date:August 31st, 2007 06:59 am (UTC)

Re: PS

(Link)
Well there are cds that you can use, it's a suggested item.
I need:

INTEGRATED CHINESE: TRAD & SIMP CHAR (LVL 1:PT 1 WKBK) (P)
INTEGRATED CHINESE (LVL 1:PT 1)(SIMP CHAR WKBK) (P)
INTEGRATED CHINESE (LVL 1:PT 1-SIMP) (EXP) (P)
All Authored by Yao

Yeah I thought that but I wasn't sure. Hmm, well if we do get the apartment we can do it on a sat or sun of the 18/19th of sept. Or next weekend but on on fri/sat morning and afternoon. I'll be going to see Phantom of the Opera at the NAC on the 8th. Yeah just let me know when you guys are free. I'm up to see all of you again!
From:(Anonymous)
Date:August 29th, 2007 01:25 am (UTC)
(Link)
nice pics

mm
[User Picture]
From:koneko_desu
Date:August 29th, 2007 03:19 am (UTC)
(Link)
Thanks mommy~ She's lost a lot of weight since high school hasn't she?? She showed me some photos of herself from last summer and she looked about the same as me, so if she can lose all that weight then I can too!! I'll definitely lose more weight!
From:(Anonymous)
Date:August 29th, 2007 04:14 am (UTC)
(Link)
Wow!Is that Henna from High school?How is she doing?I'm glad to hear you've been keeping busy, and taking a break from all the serious volunteer/school stuff lately...Congrats on the marks btw-I'm so proud of you!Take care-James
[User Picture]
From:koneko_desu
Date:August 30th, 2007 03:18 pm (UTC)
(Link)
Yep, that's her, she looks good doesn't she?? I almost didn't recognize her when she picked me up at the Greyhound station. Don't forget, you have to come visit me too sometime!! I was watching the DVD I made before our graduation and I almost started crying again ;___;
[User Picture]
From:surealistic_des
Date:August 29th, 2007 02:40 pm (UTC)
(Link)
Damn Kazuki looks hot there >D

Aww you guys are cute <3 *hugs*

kudos for Korean food <33
[User Picture]
From:koneko_desu
Date:August 30th, 2007 03:19 pm (UTC)
(Link)
Thanks~

Kazuki is a hottie isn't he? Lol, well I guess that's apparent with the amount of fans he's got XDD

> Go to Top
LiveJournal.com